Beiträge von Weltensucher

    Das ist doch mal hübsch. Ich muss sagen, ich verspüre eine gewisse Vorfreue auf ANNO 2205. Und auch wenn es gegen meine (natürlich eisernen :zwinker) Prinzipien ist, werde ich die Katze mal im Sack kaufen.

    Wenn ich das gewusst hätte, dass der Inseleditor mit der Compilereinstellung stabiler wird... :wand :wand :wand


    Zum Quickload/Quicksave: Der Quickload/-save funktioniert zwar im Hintergrund, dennoch gibt es nur eine Datenstelle. Dementsprechend darf während des Quickloads/-saves nichts gemacht werden (außer das Fenster zu schließen und das Programm zu beenden, dafür ist es da). Ich sollte mal eine Sicherung einbauen, aber dazu war ich bisher zu faul. :D


    Edit: Das gilt natürlich ebenso für das normale Laden/Speichern, die auch in einem extra Thread laufen.

    - Programm wurde nun durch den Compiler auf Geschwindigkeit optimiert.
    - Sollten nicht alle Objekte sichtbar sein (2. Bearbeitungsmenü), kann nun auch mit dem Mausrad gescrollt werden (statt nur mit dem Scrollbalken).


    - Program is now optimized by the compiler to be faster.
    - If there a scroll bar in the second edit tool menu, you can now scroll with the mouse wheel.


    EDIT:

    No, in next time I don't will release a new version by myself.

    Da hab ich mich wohl geirrt. :D

    I didn't take a look on the source code for a long time, and didn't play ANNO, also. So, I'm probably wait for ANNO 2205. And I'm taking a look to some other games. :D


    A new version: No, in next time I don't will release a new version by myself. I've tried many ways to make the island editor more stable, but actually I can't reproduce the most bugs. Maybe my computer can handle some errors because of my Visual C++, so I don't catch them. Maybe I try this and that in next time, but I don't know whether there are results.


    If you want to have some concrete features, please say it.

    Hallo Ward Dhuyvetter,


    das sind sogenannte "Surf Lines" = Wellenlinien. / That are so called surf lines, who creates waves.


    Warum schreibst du plötzlich auf Deutsch?/ Why do you write German suddenly?


    Weltensucher


    Socrato : OK, I recognized it, but I can't say anything in the moment. Of course I find from time to time bugs in source code, but on my computer the editor is quite stable.

    Red Areas are so called "Build Blockers". In this areas you can't build in the game (mostly the build blockers block moutains).


    In the Island Editor you can create those build blockers with "Baubereichsblocker".

    I've found a little bug which can make problem similar to yours. I have uploaded the new version in "Kontor". Hopefully the island editor is now more stable! :daumen


    Patchnotes:


    - Es wurde ein Fehler beim Quicksave und beim Quickload behoben. Diese sollten nun wieder funktionieren. ACHTUNG: Sie funktionieren jetzt genauso wie der normale Speicher- bzw. Ladevorgang. Das heißt, das Programm funktioniert wärend des Speicher- bzw. Ladevorgangs ganz normal. Änderungen an der Insel sollten jedoch nicht durchgeführt werden, da dies zu undefiniertem Verhalten führen kann.
    - Es wurde eine Bedienungsänderung beim Setzen von Objekten durchgeführt: Während ein Objekt angewählt ist, d.h. an der Maus hängt, können Objekte nicht mehr verschonben werden. Zudem werden jetzt Objekte beim (Runter-)drücken der Maustaste gesetzt und nicht mehr beim Loslassen.
    - Der Dialog zum Erstellen einer neuen Insel wird nun immer in der richtigen Größe angezeigt.
    - Es wurde ein Fehler behoben, der bewirkte, dass teilweise Straßendaten beim Neuerstellen einer Insel nicht gelöscht wurden.
    - Es wurde ein Stabilitätsproblem behoben, das auf Dauer zum Absturz führen konnte.


    In english:
    - A bug while Quicksave and Quickload is solved. Quickload and Quickload now should work fine. ATTENTION: Quicksave and Quickload now works same like save/laod, so the don't block program. But while the computer is saving, it is not recommented to edit the island!
    - A little operation chance: When an object is choosen in the right area, already places objects can't move anymore. So, befor you can move an object, unchoose the object on mouse with a right click.
    - A second little operation chance: Objects now are placed when you press the mouse button, and not, if you release it.
    - The dialog to create a new island now always have the right size.
    - A bug while deleting the streets is solved. New islands don't take old streets anymore.
    - A little stability problem is solved. The problem can cause a program crash over a longer time.


    Sorry for my poor translation, i'm not so good in english. :D

    Can you show a picture (screen shot) from your island (ingame)? I'm always curios about islands... :D


    In my review of the source code I've found some bugs, so probably I bring today or tomorrow a new update. But I can't find any clue for your errors. :wand


    BTW a question: Do you have installed the "Microsoft Visual C++ 2010 Redistributale" and/or the "Microsoft Visual C++ 2010 Runtime"?

    I don't give up.

    That's good! :super


    I try to figure out your problems, but I can't retrace the error. On my computer, the editor works fine. So, thats why debugging is very difficult for me. And that's the reason why I can't solve the problem prompt. But I try...

    Ein schönes Spiel, der Grafik nach. Ich hab mir - ganz gegen meine Gewohnheit - mal die (Preview)-Let's-Plays angeschaut und war ganz positiv überrascht. Ich sollte wirklich mal etwas mehr Blicke über den Tellerrand wagen, ich spiel ja nur Anno. :verrückt

    512² is very big, and I normally don't use (and test) so big formats. Theoretical the editor can handle that, but I don't know...


    Is it right, that you can't open any island file?

    Is it right, that you can't open any island?


    Oei, after half an hour editing, a new island, with the island editor 1.20, nord island, 512x512 size, schwerig type, while placing lots of rocks and rivers and buildable coastlines, the island editor suddenly, without any bug report went gone. No instance of the program running anymore.

    Do you start a quicksave? While quicksave is the program blocked (in difference to normal saving!) and can't react. Today, I have a crash while a quicksave. I guess the saving routine don't along with the blockling save. So, please don't use the quicksave, because it's buggy! I will solve the problem in the next version.


    Bitte den Quicksave nicht benutzen, der ist fehlerhaft! Ich werde das Problem in der nächsten Version beheben.

    Sure, my island editor provides advanced tools to build own islands - in comparision with the other editor published two (?) years ago in the ubisoft forum. I've work since the other editor is published (on base of the explanations the author gives), and so i can provide at least a 2D-tool.


    But, I like to solve the problem with the file and so I have a question: Do you can open another island file? Or crashes the editor always?


    Edit: Oh, I recognized your new contributions:


    The editor doesn't use advanced windows resources. If other programs (like Office or so) run, there can't be any problem. The error seems to be a programming error. But I have to find the area in the source code.

    Oh, you try it with the addon file? In my version the addon file doesn't make any problem. That's difficult.


    It probably doesn't make any problem, that you run the program with administrator rights.


    I have the guess, that you run the program without extract the program befor vom ZIP-file. That could explain the problems.

    Normally I avoid to bring very small updates very fast, but now I have nothing else to fix so far... I tested all maindata south islands, no errors... I hope, the island editor is now a bit more final. :W


    Auf deutsch:
    Normalerweise versuche ich es zu vermeiden, viele, sehr kleine Updates hintereinander zu bringen, aber jetzt habe ich erstmal nichts anderes zu verbessern... I habe alle maindata Süd-Inseln durchgetestet, dabei sind keine Fehler aufgetreten... Ich hoffe,der Inseleditor ist nun ein bisschen mehr fertig. :W


    V 1.20 - Bugfixes
    - Es wurde ein häufiger Fehler beim Einlesen von Sandbanks behoben.